Pages Navigation Menu

szerokie pozycjonowanie Warszawa

Korzyści dla firmy wynikające z wykorzystania mediów społecznościowych w realizacji strategii marketingowej

Korzyści dla firmy wynikające z wykorzystania mediów społecznościowych w realizacji strategii marketingowej

Świat jest obecnie jedną wielką globalną wioską, a wszystko to dzięki łączności internetowej. Wydaje się, że na ulicach spotykamy wiele osób, ale tak naprawdę nie mamy z nimi bezpośredniego kontaktu, nie możemy też w obecnych czasach tworzyć dużych spotkań i prezentować swoich pomysłów szerokiemu gremium. Kiedyś spotykaliśmy się ze znajomymi teraz jest to zakazane. To co jednak jest niemożliwe w realnym świecie jest za to możliwe na platformach społecznościowych.
Odkąd powstały serwisy społecznościowe korzystaliśmy z nich do umawiania się na spotkania i polecaliśmy sobie ciekawe wydarzenia lub produkty. Teraz ten trend jest jeszcze bardziej widoczny i potrzebny. To sprawia, że korzyści jakie osiągamy dzięki mediom społecznościowym w prywatnych kontaktach może także zastosować każda firma i może osiągnąć niebagatelne korzyści marketingowe właśnie dzięki aktywności w mediach społecznościowych.

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Empemedia mediów społecznościowych używa w Polsce 25,9 mln osób, a to zdecydowanie więcej niż połowa (68.5%) całkowitej populacji naszego kraju. Co ciekawe, wyniki raportu E-zakupy w Polsce 2020 napisanego przez ExpertSender, jasno wskazują, że Internet jest głównym źródłem informacji o produktów dla Polaków. Z raportu wynika, iż wśród różnych form reklamy najlepiej postrzegane są spersonalizowane komunikaty (74 proc.). Ankietowani lubią też otrzymywać informacje o produktach prosto z mediów społecznościowych (43 proc.).
Oczywiste jest, że media społecznościowe, jeśli są właściwie wykorzystywane, oferują firmom liczne korzyści, niezależnie od wielkości i orientacji branżowej firmy (nieważne czy Twoja firma sprzedaje towary, czy oferuje usługi).

Jakie korzyści dla firmy wynikają z wykorzystania mediów społecznościowych:

  1. Mniejsze koszty marketingu
    Platformy mediów społecznościowych oferują opłacalną alternatywę dla promowania swojej firmy i zwiększania świadomości jej marki wśród potencjalnych klientów. Utworzenie strony firmowej na Facebooku i nagranie filmu oraz opublikowanie go na Facebooku, Instagramie lub w serwisie Youtube kosztuje mniej niż wykupienie zewnętrznej reklamy outdoorowej. Jedyny koszt jakie wtedy ponosisz to opracowanie treści filmy, zatrudnienie copywritera lub grafika i montażysty.
    Z drugiej strony płatny marketing w mediach społecznościowych nie jest aż tak drogi, jak prowadzenie kampanii marketingowej z wykorzystaniem mediów głównego nurtu. Ponieważ płatny marketing w mediach społecznościowych obejmuje wykorzystanie parametrów, takich jak dane demograficzne, słowa kluczowe, zainteresowania użytkowników danej platformy i lokalizację geograficzne, każdy wydany grosz trafia dokładnie tam gdzie ma trafić i osiąga swój cel.
  2. Profesjonalna komunikacja z klientami
    Media społecznościowe to skuteczne centrum komunikacyjne, dzięki któremu możesz dokładnie usłyszeć, o czym mówią Twoi klienci na temat Twoich produktów. Wiele platform pozwala na bezpośrednią interakcję pomiędzy administratorem strony a odbiorcami. Dzięki temu możesz nie tylko uzyskać natychmiastową informację zwrotną, ale także dotrzeć do osób w sposób bardziej bezpośredni.
  3. Zwiększony ruch w Twojej witrynie
    Aby wykorzystać w pełni zalety mediów społecznościowych dla swojej firmy, upewnij się, że Twoja firma posiada dobrze zaprojektowaną witrynę internetową. Witryna internetowa oferuje odbiorcom dostęp do szeregu materiałów, których próżno szukać na profilach w mediach społecznościowych. Kursy, ebooki, promocje, kody rabatowe, webinaria, które będziesz tworzyć z przeznaczeniem komercyjnym z pewnością przyciągnąć żądnych wiedzy klientów. Dodatkowo, rabaty z pewnością przekonają ich do zakupu. Posty, które udostępniasz na stronie można łatwo przesłać dalej dzięki czemu Twoja oferta dotrze do większej liczby osób.
    Marketing w mediach społecznościowych będzie w wielu przypadkach działać jak baner reklamowy dla Twojej witryny. Wraz ze wzrostem ruchu w Twojej witrynie łatwiej jest uzyskać zadowalającą konwersję, co oznacza większe przychody dla Twojej firmy.
  4. Świadomość marki
    Platformy mediów społecznościowych oferują Twojej firmie możliwość zapewnienia Twoim produktów zwiększonej identyfikowalności przez potencjalnych klientów. Co więcej, dzięki mediom społecznościowym możesz stać się marką pierwszego wyboru. Inteligentne i wpasowujące się w obecną modę kampanię reklamową mogą zapewnić Twoim produktom prestiż. Dzieje się tak, ponieważ platformy takie jak Twitter, Facebook i YouTube mają już ogromną publiczność, która jest gotowa skonsumować wszystko co migotliwe, chwytliwe i nowoczesne, ale tylko wyłącznie jeżeli zostanie to opublikowane w sposób kreatywny. Dla firmy, która chce budować świadomość swojej marki, media społecznościowe są dobrym miejscem do realizacji tego celu.
  5. Opinie na temat marki
    Nie ma lepszego sposobu, aby Twoja firma lub marka uzyskały poparcie przez samych klientów. Chociaż marka korporacyjna działa całkiem nieźle, może wydawać się przerysowana. Powinieneś zachęcać Twoich klientów do wyrażania opinii na Twój temat i publikowania uzasadnień, dlaczego wybrali właśnie Twój produkt lub usługę.

Innym sposobem, w jaki media społecznościowe pomagają promować oraz legitymizować Twoją markę, jest pokazanie odbiorcom, że firma jest aktywna i działa na wielu polach. Pomaga porzuconym zwierzakom, sadzi drzewa tlenowe i tak dalej. Pochwal się takimi akcjami w mediach społecznościowych a z pewnością dobro, którym się dzielisz powróci do Ciebie ze zdwojoną siłą.
Wszystkie powyższe czynniki pokazują, że korzyści dla biznesu z mediów społecznościowych są ogromne. Najważniejsze z tych wszystkich korzyści to przede wszystkim zwiększona sprzedaż, czego chce każdy właściciel firmy, jednakże aktywność w mediach społecznościowych to także działalność w świecie realnym na rzecz różnego typu interesariuszy. Możesz publikować każde swoje exposé z takich działań właśnie tam. Krótko mówiąc, każda firma, w tym Twoja, musi korzystać z mediów społecznościowych, żeby osiągnąć sukces.