Content marketing: Co to jest i dlaczego jest ważny?
Co to jest content marketing?
Content marketing to strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych treści, zainteresujących grupę docelową i prowadzących do konwersji. Oznacza to, że przedsiębiorstwa opierają swoją strategię marketingową na dostarczaniu wartościowych informacji, porad, instrukcji, inspiracji i rozrywki, zamiast skupiać się tylko na promocji produktów lub usług.
Dlaczego warto stosować content marketing?
1. Budowanie zaufania
Wysokiej jakości treści przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki. Dzięki nim, przedsiębiorstwo może stworzyć wizerunek eksperta w danej branży. Klienci, którzy czują, że otrzymują wartościowe informacje, zaczną odbierać markę jako autorytet i będą bardziej skłonni do skorzystania z jej oferty.
2. Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania
Treści opublikowane w ramach strategii content marketingowej stanowią bogactwo słów kluczowych, które przyczyniają się do ulepszania pozycji marki na liście wyników wyszukiwania. Im więcej wartościowych treści, tym większa szansa na zyskanie pozycji lidera w wyszukiwarce.
3. Zwiększenie zasięgu
Stosowanie content marketingu sprawia, że treści opublikowane przez markę stają się źródłem wiedzy i inspiracji dla użytkowników Internetu. Dlatego też, nie tylko dotychczasowi klienci firmy, ale także nowi użytkownicy zainteresowani publikowanymi tematami, będą obserwować markę i doceniać jej wkład w rozwijanie danego tematu.
4. Zwiększenie sprzedaży
Wartościowe treści przyciągają do marki użytkowników, którzy poszukują rozwiązania danego problemu lub dobrą zrozumienie danego tematu. Wystarczy lekka sugestia, by zachęcić klienta do skorzystania z oferty firmy, lub udostępnić link do landing page, aby zwiększyć liczbę konwersji.
5. Zmniejszenie kosztów marketingowych
Content marketing jest relatywnie tani, jeśli porównać go z tradycyjnymi metodami marketingowymi. Stworzenie i udostępnienie interesującej treści wymaga jedynie czasu i pomysłowości. Wartościowe treści przyciągają w organiczny sposób wysoką liczbę odbiorców, dzięki czemu koszty promocji są znacznie mniejsze niż w przypadku tradycyjnego marketingu.
Podsumowanie
Content marketing to wydajna i wartościowa strategia marketingowa, jaka przyczynia się do poprawy wizerunku marki, zwiększenia zasięgu, pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, zwiększenia sprzedaży oraz zmniejszenia kosztów promocji. Warto zainteresować się tą strategią, by sprawnie i efektywnie promować swoją markę.