Pages Navigation Menu

szerokie pozycjonowanie Warszawa

Co warto wiedzieć o marketingowych możliwościach Twittera

Co warto wiedzieć o marketingowych możliwościach Twittera

Twitter przeniósł interakcje online na zupełnie nowy poziom. Używając maksymalnie 140 znaków na raz, możesz zmienić swoje doświadczenie na Twitterze w cokolwiek chcesz. Twitter stworzył platformę, na której ludzie na całym świecie mogą pozostawać w kontakcie, dzielić się informacjami i uczyć się ciekawych rzeczy. Chociaż podstawowa funkcja Twittera nadal działa i codziennie potwierdza ona spostrzeżenie, że wystarczy 140 znaków, aby wyrazić swoją opinię na dowolny temat to jednak warto przyjrzeć się całemu zestawowi funkcjonalności jaką oferuje nam ten serwis. Oto pięć rzeczy o Twitterze, których prawdopodobnie nie wiedziałeś.

Funkcje na Twitterze

Użytkownicy Twittera mogą subskrybować tweety innych użytkowników Twittera. Jeśli kogoś obserwujesz, możesz zobaczyć jego tweety na swojej osi czasu. Po prostu wyświetlają się one w głównym panelu Twojego profilu. Możesz obserwować osoby i organizacje o podobnych zainteresowaniach profesjonalnych jak i mniej profesjonalnych, które można określić mianem hobystycznych.
Dzięki Twitterowi możesz tworzyć własne tweety lub retweetować informacje, które zostały przesłane na Twitterze przez innych. Retweeting oznacza, że informacje można szybko i efektywnie udostępniać dużej liczbie osób.
Pierwsza wersja Twittera nie posiadała niektórych dzisiejszych funkcji, które sprawiają, że jest to jedna z głównych platform mediów społecznościowych. Te funkcje zostały opracowane, aby przyciągnąć nowych obserwujących, a także umożliwić firmom zdobycie większej grupy docelowej. Dodatkowo, aby utrzymać przewagę nad konkurencją, Twitter wprowadził nową funkcję, dzięki której zamiast wyświetlać imiona i nazwiska obserwowanych osób, możesz również zobaczyć ich biografię, a także wyświetlić zdjęcie profilowe, jednakże ta funkcja jest dostępna praktycznie w każdym serwisie społecznościowym. Jednakże nie to czyni Twittera tak atrakcyjnym narzędziem dla e-marketerów.

Wybór nazwy użytkownika

Chociaż fajniej jest wybrać nazwę użytkownika, którą lubisz, założę się, że nie wiedziałeś, że to, co nazywasz siebie na Twitterze, ma znaczenie. Twoja nazwa użytkownika ma wpływ na odbiorców, którym ją prezentujesz. Wybierając unikalną nazwę, automatycznie tworzysz swoją obecność na Twitterze, która jest wyjątkowa. Dzięki nazwie, którą sam możesz dla siebie wybrać możliwość nadania swojemu profilowi charakteru zgodne z Twoimi upodobaniami i stylem komunikowania się z odbiorcami.
Pamiętaj, że są miliony ludzi, którzy korzystają z tej strony, więc kiedy jesteś kreatywny w doborze swojej nazwy użytkownika, stajesz się atrakcyjny dla innych, masz własne zdanie. Takie podejście podoba się większości ludzi. Ponadto Twoja oryginalna nazwa użytkownika sprawia, że nie sposób pomylić Cię z kimś innym przez co jest ona jak dowód tożsamości i chroni Cię przed kradzieżą tożsamości. Unikalna nazwa użytkownika umożliwia Tobie również swobodną interakcję z Twoją docelową grupą odbiorców.

Udostępniaj swoje filmy przez Vine

Twitter ma zabawną aplikację do udostępniania wideo o nazwie Vine. To, co wyróżnia Vine, polega na tym, że umożliwia użytkownikom Twittera utworzenie w ciągu sześciu sekund krótkiego filmu i udostępnienie go na swoim koncie na Twitterze. Założenie konta Vine jest stosunkowo łatwe, ponieważ aplikacja wykorzystuje informacje, takie jak Twoje imię i nazwisko z konta na Twitterze, do logowania się w tej aplikacji streamingu video.

Linki zwrotne mogą być odbierane jako spamowanie

Linki zwrotne to jeden ze sposobów, w jaki możesz reklamować swoją firmę na Twitterze. Jeśli jednak tweetujesz swój produkt wiele razy dziennie w taki sposób, że strony obserwujących są wypełnione tylko jednym linkiem to z pewnością zostanie on oznaczony jako spam. Dlatego najłatwiejszym sposobem uzyskania linku zwrotnego na Twitterze jest wysłanie tweeta na temat swojej witryny do jednego obserwatora. Być może tworzyć to będzie wrażenie ubogiej funkcjonalności jeżeli chodzi o możliwości marketingowe tego serwisu jednak zaraz przekonasz się, że to wcale nie prawda.

Twitter: marketingowy kombajn

Twitter posiada szereg funkcjonalności, które ułatwiają życie e-marketerom. Oto kilka z nich, które mogą naprawdę przywieźć uśmiech na Twoją twarz:

  1. Możliwość przypinania tweetów. Twitter pozwala na trwałe przypięcie jednego tweeta do swojego profilu. Ma to na celu wyróżnienie konkretnego tweeta, aby można było skuteczniej go promować.
  2. Możliwość dołączania maksymalnie 4 obrazów do tweeta. Dodawanie obrazów do tweetów może zwiększyć zaangażowanie o ponad trzy krotnie i warto umieszczać w swoich tweetach odpowiednie zdjęcia. Czy, że w pojedynczym tweecie możesz umieścić aż cztery obrazy? Ale to nie wszystko! Możesz także oznaczyć nawet 10 osób dla każdego zdjęcia, czterokrotnie zwiększając ekspozycję swojego tweeta.
  3. Weryfikacja konta. Zweryfikowanie konta na Twitterze i dodanie tej małej niebieskiej plakietki obok pseudonimu na Twoim koncie może pomóc Tobie w zwiększeniu autorytetu wśród obserwujących.
  4. Listy na Twitterze. Może to być bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Można ich używać na wiele różnych sposobów, na przykład w celu lepszego śledzenia na przykład, osób, które tworzą trendy w mediach społecznościowych w obszarach, na które kierujesz swoje reklamy. Możesz też śledzić najlepszych influencerów i konta, które udostępniają najlepsze treści i nawiązywać z nimi relacje biznesowe.
  5. Reklama na Twitterze. Po aktywowaniu trybu promowania wszystko, co musisz zrobić, to jak zwykle publikować swoje tweety, ale zamiast tworzyć osobne reklamy, Twitter będzie automatycznie promować Twoje posty, abyś docierał ze swoim przekazem do szerszej publiczności.